App – Ideer og design

1: Phone Timer (godt mulig jeg endrer navnet i løpet av prosjektet)

Dette er ideen jeg har lyst til å jobbe videre med, siden jeg tror (utifra hva jeg har søkt opp) at dette er en ganske unik idé til en app. Appen baserer seg på å måle tiden på hvor lang tid du bruker på telefonen. Mer blir forklart videre i teksten.App - Phone Timer

På første side av appen (fra høyre) har vi hovedsiden og er den siden man ser når man starter opp appen. Her ser man både logo og “current sessions”, altså hvor lenge man har vært på telefonen i akkurat dette intervallet (fra sist gang du skrudde den på til nå). Her har jeg også tenkt til å gjøre det slik at hvis man skrur av mobilen og skrur den på igjen innen 1 minutt vil “current session” ikke bli avbrutt, men dermed fortsette. Dette er for at “current session” ikke skal ha sin maks på 5-10 minutter, men at den derimot kan vare desto lenger, om brukeren kun skrur av mobilen i 1 minutt (mulig å forandre til mer eller mindre).

På det andre bilde ser vi statistikk. Her kan man finne totalbruken av mobilen (siden appen ble lastet ned), hvor lenge man har brukt den idag, hvor mye man bruker den per dag i gjennomsnitt, og når i uka man er på mobilen mest. Her legger jeg nok til flere detaljer og muligheter.

På det siste bilde ser du info siden. Denne siden har jeg ikke helt bestemt meg for hva skal hete, og jeg står mellom info, innstillinger, hjelp og kontakt oss

Leave a comment